HTML

offolós

szabad a tánc, szabad az off ______________________ ▄█▒▓▲▼▒▼▲▓▒▓█▄▄█▒▓▲▼ ▒▼▲▓▒▓█▄██

Friss topikok

  • szorokin: Szépen lassan mindenünk leépül. Nemsokára elmúlik a nyár. Minket egytől-egyig felzabál az élet. Ez... (2015.06.28. 20:49) napba nézek és fázik a szemem
  • Gazz: A szerzőnek: www.youtube.com/watch?v=b_K9-lRedvE (2014.02.27. 10:06) whistling in the dark
  • Gerilgfx: pimpalininak címeztem ,,hova?'' az életébe ^^ (2012.05.25. 15:57) Miért marad sok nő szingli?
  • szorokin: It began when they come took me from my home And put me in Dead Row, Of which I am nearly wholly i... (2012.03.13. 14:42) and i not afraid to die

Címkék

2010 (3) 2011 (3) abszurd (7) adatbiztonság (3) afrika (1) animáció (17) attitűd hozzáállás (2) bácsi (1) balázs só (1) bank és pénzvilág (2) bármi (4) best of (6) blake (3) bmw isetta (1) bolondság (1) cenzúra (3) chuck norris (1) cica (1) cigány (1) cigányhimnusz (1) cinizmus (1) csak (1) csillagok (1) d&b dnb (1) dal (85) dalszöveg (48) demagógia (1) divat (1) doku dokumentumfilm (4) donnaság (2) doomsday machine (1) égbolt (1) egészségügy (2) éhbér (1) élet (32) életkedv (3) életút (1) életút sors (16) élet értelme (2) előzetes (2) élő live (5) erotika (3) év zenéje (2) feldolgozat (2) fény (1) fénykép (7) férfi vs nő (4) fesztivál (1) film (18) filmesoffos (3) filmzene (1) foci vb 2010 (1) gitár (7) globalizáció (1) háború (6) halál (23) halál pusztulás (1) hangos könyv (2) harc (4) harvey polly jean pj (9) hatalom (1) hatalom leghatalmasabbak (1) hidegháború (1) himnusz (1) hippi hippie (4) horror (1) humor (10) idiot kretén (22) igazság (8) információs szabadság hozzáférés megosztás (3) interjú (vagy csak egy részlete) (2) internet világháló (5) ipari katasztrófa (2) károsulat kertészet (11) kávéskanna (1) képregény comics (1) kép képek (8) kizsákmányolás (2) komolyzene (1) koncert (2) környezet természet (3) krasznahorkai (1) kritika (1) küzdelem (3) lábas (4) lehetőségek (3) lélek (2) lényeg (1) létezés (2) liberalizmus (1) macska (1) magyarország (15) magyar lélek (1) mese (2) minimál (3) monty python (1) moszkva tér (1) német (1) neoliberalizmus neokonzervativizmus (1) nép népies fűszerezésű (3) nick cave (1) nirvana (5) nőideál (1) nyomor (1) off offos (11) öngyilkosság (1) orbanisztán (1) örök élet (3) orosz lélek (1) örvénylő (1) otthon lenni a világban (1) pályák orbitok (1) piaf (1) pimpalini (3) politika (7) portishead (6) privacy magánszféra védelme (3) profit (2) programozó (1) psy aka psychedelica (2) quimby (6) régi zene (7) rezsó (4) sanzon (1) sátántangó (1) social enginiering (1) sorozat (1) sorozatgyilkos (1) sors (4) sport (2) stop motion (1) szabadság (3) szaremberek (1) széll kálmán (1) személyre szabás (1) szépség (1) szép nők (3) szerelem (4) szerzői jog (1) szex (2) szittya ősmagyar (1) szorokinság (32) szűrés (2) tarr béla (2) tények adatok (8) time-lapse (1) többkomment (1) török (1) tragédia (1) tv tévé (5) vége the end (2) vélemény (5) vers (14) vhk grandpierre vágtázó (2) videó (61) világ (30) világvége (5) visszaélés lehetősége vagy visszaélés (5) vörösiszap (1) vuvuzela (10) vuvu zulu (1) wc (1) western (2) wikileaks (3) wtc (1) zaj (5) zene (69) zenekar (1) zenésoffos (3) Címkefelhő

sátántangó party + zongora

2010.06.05. 15:33 szorokin

 

pj harvey - the piano:

 

 

Polly Jean Harvey: The piano

Hit her with a hammer
Teeth smashed in
Red tongue twitching
Look inside her skeleton

My fingers sting
Where I feel your fingers have been
Ghostly fingers
Moving my limbs

Oh God I miss you
Oh God I miss you
...

Daddy's in the corner
Rattling his keys
Mommy's in the doorway
Trying to leave

Nobody's listening
Nobody's listening
...

Oh God I miss you
Oh God I miss you
...

 

 

Sátántangó - kocsma jelenet:

/ Tarr Béla + Krasznahorkai László: Sátántangó /

 

 

41 komment

Címkék: zene élet film dal videó halál dalszöveg tarr béla sátántangó krasznahorkai harvey polly jean pj életút sors

A bejegyzés trackback címe:

https://offos.blog.hu/api/trackback/id/tr392058716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pimpalini 2010.06.05. 19:21:17

A Sátántangó egy elég "ütős" film, a modern magyar mozi egyik legjobbja, csak legyen az embernek türelme végigülni...:)

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 20:22:04

@pimpalini: Végignéztem. Ez egy büntetéssel is felért:)
Realista film, jók az arcok, modernül, lecsupaszítva mutatja be az emberi nyomorúságot. Tudom, létezik. De nem szeretek vele szembesülni. Nem kedvelem ezt a fajta művészetet. Talán illene kedvelnem, de elég szabad vagyok én már ahhoz, hogy megengedhessem magamnak a saját véleményt.
Persze ennyiből még nem lehet a filmet illetve a művet megítélni, csak tartok tőle, ez a film nem az a katartikus élményt kiváltó valami. Nekem önmagában a nyomor bemutatása torzulás. Kell hozzá valami, ami az én szememben embertelen: megfürödni a nyomorban. A rendező, úgy tűnik azt teszi. És jó, hogy ezt van, ezt bemutathatja. No, ezzel a szemlélettel én nem tudok mit kezdeni.
A fiam ezt ajánlotta a Kontroll-t, hogy nézzem meg, de amit elmondott, az nekem elég volt ahhoz, hogy ne kérjek belőle.
Olyan szomorú az egész és olyan sírnivaló. Táncol a nyomorúság. Boldogan bokázik. És hiszi, hogy nem nyomor az élete, hanem valami más. Pedig színtiszta nyomornak látszik kívülről.
Azt hiszem, túl van ez már azon a realitási határon, amit még meg tudok emészteni. Tartok tőle, Krasznahorkai "hősei" nélkülem járják továbbra is torz táncukat.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 20:36:28

pedig valahol ugyanott vagyunk, mint a sírásó-nál rilkénél..
csak az egyik szép irodalmi formába van csomagolva.

v a piano pollynál..
a video pedig zseniálisan egészíti ki a szöveget/értelmezi ..

itt jöhet képbe akár a balázs só is v a szomszédok
és
így persze az egész abszurd témakör is jöhet..
ld. korábbi kommentjeink...

várunk godot-ra de nem jön.

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 20:41:06

A The Piano képi világa szintén túlmegy azon a határon, amit én már nem tudok átlépni: túl prűd vagyok hozzá. Úgy vélem, talán értek belőle valamit. Ilyen lehet egy korrekt férfi vagy nő tudtalattija? Talán. Bizonyos, hogy sok ilyen lerakott "szemét" tartalom van bennünk:( Pontosabban nem is szemét, hanem valami azon túli tényleg ütős, mellbevágós. Amiről az ember nyilván nem tehet. Ha jólnevelt, letaszítja egy mélységes mély rétegbe:))))
Legalábbis én bizonyosan. Lehet, ez a "jólnevelt úrilányok" átka?
Én ha tehetem, mindenesetre inkább elfordítom a fejem. De azért megértem, talán...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 20:42:42

emberi lényekről van szó, akik szeretnének ÉLNI ..
örülni, boldog lenni ..
szeretve lenni és akár szeretni másokat.

ééés van a világ, a rögvaló, ami letaglózva, gyomrost ütve "tudatja"/"érezteti" h benne/ő szabályai, törvényei szerint élünk, létezünk.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 20:54:41

helyzetek, konkrét családok, környezetek, amelyekbe beleszületnek gyerekek.
és azt kapják, ami jutott/adatott nekik.

"Daddy's in the corner
Rattling his keys
Mommy's in the doorway
Trying to leave"

és ugyanez minden egyes embernél.
mindenkinek fel kellett nőnie és bele kellett születnie egy családba/környezetbe...
(ld árva gyerek, stb)

ki szerencsésebb, ki kevésbé, aszerint h hova született/látott napvilágot.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 20:56:17

a pianoban is és a sátántangóban és a balázs sóban és a szomszédokban is emberek vannak, emberek a főszereplők.
sorsok. életek.
reménnyel teli indulások, és reményvesztett pusztulások.. és a fényképek - legyenek akár meztelen v szexképek - is életeket jelentenek,
amelyek legtöbbször nem úgy alakultak, ahogy azt eltervezték/megálmodták...
tipikusan nyomorultabb életet, sorsot jelent minden egyes ilyen meztelen/szex-kép.

versben v irodalomban ugyanezt lehet megkapni csak szebb formában.
ill elkerülhetően nem szembesülve a valóval, ami minket körülvesz.

ld elefántcsonttorony. és struccpolitika.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 22:00:41

@Donna (Cara)mba:

a fenti pj harvey dal naddon szíp, és a szöveg önmagában nem elegendő a kerek képhez.

ha elriaszt a kép (minden egyes képen ki vannak takarva a genitáliák, egyébként)
akkor ezt nézd meg, itt nincsenek ilyen zavaró képek

www.youtube.com/watch?v=Zqij2G80Y9w

talán mégsee vagyok én annyira gonosz :P :))

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:15:01

@szorokin: Értelek én. Sajnálom, hogy ilyen prűd vagyok:) Amúgy is elhamarkodottan ítélkezek:(
A film meg a zene valódi üzenetét tényleg nem "vettem".
Igen, mindenkinek joga van szépnek érezni életét. A társadalom nem túl engedékeny e tekintetben.
Nem járunk angyalszárnyakkal:(
Engem is eléggé meghatározott az, hogy apám szerint nekem mindig tisztának, okosnak, becsületesnek kell lennem, különben nem vagyok elfogadható. Nem is fogadott el, csak "jókislányként". Megszenvedtem miatta:(

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:19:39

@szorokin: Nagyon igyekszem ráhangolódni arra, amit próbálsz elmagyarázni, csak nehezen megy a fejembe:(
Télleg iparkodok:) Csak kicsit nehézkes a zagyam;-D
Nem mindig sikerül jó venni az adást:(

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:20:45

@szorokin: Nem hiszem, hogy gonosz lennél:)Csak nem fogod fel, hogy én kicsit maradi vagyok:))))))

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 22:20:51

@Donna (Cara)mba:

főleg, akkó, ha provokatívan provokálok ;))

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:21:17

@Donna (Cara)mba: És nem bírok lépést tartani veled:)

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:21:58

@szorokin: Provokálsz rendesen, nem semmi emésztenivalót adsz nekem:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 22:25:34

@Donna (Cara)mba:

télleg nem rossz v gonosz szándékkal, csak ilyen provokálos vadok ;)

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:27:18

@szorokin: Igen, ezt tapasztaltam;-D
Csak bírjam az iramot:)

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:28:27

Elég nehéz iskolát járatsz ki velem;-D

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 22:32:09

@Donna (Cara)mba:

egyébként a sírásó valahol komolyan erre fele matat nálam...(az én fejemben, agyamban,.. ) :)

meg azok a les miserables..es dógok ..
egész a born to suffer-ig és a predesztinációig is.

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:39:28

@szorokin: Ahha! Kezd derengeni valami! De még csak dereng. Asszem, nem keresgélsz te rossz helyen:) A predestináció meg tapasztalati tény sztem. Empirikus valóság, én annak tartom. A református szellemiségű emberkék elég pragmatikus megfigyelők voltak asszem:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.05. 22:42:56

@Donna (Cara)mba:

naa mos kőne eevonúlnod, és újraolvasnod pl a sírásót

hihi ;)

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:43:58

Látom, már ketten csevegünk csak:)
Amúgy sajnálom, hogy olyan bornírt voltam, és nem voltam képes felfogni, hogy közölni akarsz valami lényegeset:) Én csak a magam világát néztem, hogy ahhoz mi stimmel:(
Jól nevelt kislány nem vesz észre kocsmát, nem is tudja, mi az;-D
Aztán jólnevelt kislány belehúz a lázadásba, de mivel kicsit gyáva, ezért utána évtizedekig gyötri a bűntudat:(

Donna (Cara)mba 2010.06.05. 22:45:06

@szorokin: Pont erre gondoltam:))))))

Szal akkor elvonulok rilkézni, meg kicsit varázshegyezni:))))))

Jó éjt neked!

miről van itt nagybasz0 2010.06.06. 22:11:08

@Donna (Cara)mba: Tarr Bélának van egy másik kocsmásolós jelenetes filmje is, ez szerintem néked tuti nézhetőbb és rövidebbös. :)
www.youtube.com/watch?v=VFmu7BYbthY&feature=related

Én gyermekkoromban igen sokszor megfordultam ilyen helyeken nagyvárosokban és falusi krimókban is... amikor apám volt a bébiszitterom, egy jó ideig nem tudtam elviselni ezeköt a helyeket, de fel tudtam dolgozni... :)

Donna (Cara)mba 2010.06.06. 22:28:06

@miről van itt nagybasz0: Jó, de hát én kislány voltam, aki nem járt kocsmában, már úgy értem, mivel apám elve nem ivott egy kortyot se, még belülről se láttam ilyen helyet:)
Én tiltások erdejében nőttem fel -mondom, azért más egy lény nevelése - és abba sok "csúnyaság" nem illett a képbe, tehát nem is volt. Jó kislány ezekről ne tud, nem hall, nem lát:)))))))
Aztán azért a jókislány is felnő, rosszalkodik is egy keveset, csak utána gyötri a bűntudat és szégyenérzet, olyan dolgok felett, amelyeken más leánykák vígan, sérülés nélkül átlépnek:)
Itt volt egy kis törés a nevelésemben:)))))
Na, régen volt, ma már nem számít...

Donna (Cara)mba 2010.06.06. 22:29:38

@Donna (Cara)mba: Javítás: más egy lány nevelése

(ma nem megy a klipmpírozás, füvet nyírtam, belegémberedtek az ujjaim:(

miről van itt nagybasz0 2010.06.06. 22:37:05

@Donna (Cara)mba: Az én apám tipikus dzsentri volt, már azt a pénzt is elmúlatta ezeken a helyeken amit még kölcsön sem kért...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.06. 22:53:01

@miről van itt nagybasz0:

"Tarr Bélának van egy másik kocsmásolós jelenetes filmje is, ez szerintem néked tuti nézhetőbb és rövidebbös. :)"

jaa vágom, zseniális nyitó rész a fímben.
kib_szott 100%-os entréé, kezdet.
de
ennek más a helye/jelentése.
itt a naprendszerről, bolygókról van szó.
magyarul a
rend-ről, törvényről (természet)
konkrétan az égi rendről.

ill arról a lehetséges helyzetről (a törvények által lehetséges ill szükséges eseményről),
a napfogyatkozásról.
amikor a hold a nap és a föld közé kerül.

és így röviden és pontosan elhelyezi a filmet ill a dolgokat, amik történni fognak (ott a városkában, ill a filmben)
az égi rendszerben.

napfogyatkozás = közrend időleges szétesése/felbomlása, a veszély, és így az átvészelés időszaka (a kisembernek, helyi lakosnak).

Donna (Cara)mba 2010.06.06. 23:02:33

@miről van itt nagybasz0: Illene elmarasztalni ugye a kocsmázást, de hát minek? Az államé volt/lett akkoriban minden:)Mire spórolt volna? Ráadásul a dzsentrinek vérében volt ez a mentalitás. Nézd meg Móriczot. Kicsit ugyan elmarasztalja ezt az osztályt, mégis szívből szereti. Móricz ennek az osztálynak a legjobb leírója, elemzője.

Valszeg jó fej apád volt:)

miről van itt nagybasz0 2010.06.06. 23:02:45

@szorokin: Ez a film is, mint a másik, nem igazából folyamatos egybefüggő történet...

Donna (Cara)mba 2010.06.06. 23:04:35

@szorokin: A Mérnök linkjét most nem tudom megnézni, mert felverem a házat, majd holnap.
Ha már ennyien kedvelitek a filmet/könyvet, lehet benne valami:))))

miről van itt nagybasz0 2010.06.06. 23:08:24

@Donna (Cara)mba: Veggyé egy ócsó hedcettettett, ószt hangzavar kilőve! :))

miről van itt nagybasz0 2010.06.06. 23:10:06

@Donna (Cara)mba: A jó fej apámmal igen sok problemám vót...

Donna (Cara)mba 2010.06.06. 23:11:55

@miről van itt nagybasz0: Jót tanácsolsz! Lehet, hogy megfogadom...

Donna (Cara)mba 2010.06.06. 23:14:44

@miről van itt nagybasz0: Ja, nekem is voltak ládd-e gondjaim apámmal:) Szárnyas angyalkát szeretett volna szegény nevelni belőlem, de nem voltam rá alkalmas:) Csak a félszárnyam nőtt ki, az meg több problémát okozott, mintha vagy egy se lett volna, vagy mindkettő:)

Donna (Cara)mba 2010.06.06. 23:15:14

De most már itt is jó éjt!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.06.06. 23:23:19

@miről van itt nagybasz0:

"Ez a film is, mint a másik, nem igazából folyamatos egybefüggő történet... "

igen is meg nem is.

nem, mer
az időrend a werckmeisterben elvileg lineáris, eccerű egyenes.
+
igen
#1
ld a kezdeti kocsmajelenetet pl-ul..
időtlen ill időn kívüli részek vannak ebbe a lineáris cselekménybe ágyazva.

#2
maga a cselekmény szépen összerakható egy absztrakt szellemi térben,
de ez már csak az alkotó ill a nézők fejében állhat össze egy időtlen világgá, renddé.

(persze lehetnek más példák, érvek is, nekem épp
ezek jutottak eszembe.)

pimpalini 2010.06.07. 12:08:30

@Donna (Cara)mba:

Nem olvastam minden kommentet, de az elsőre mindenképp reagálnom kell...:)
Abban igazad van, hogy a nyomort látni nem jó. Vagyis nem mindig jó. De vannak pillanatok, amikor érdemes, mert erőt meríthet belőle az ember. Mégpedig azért, mert kiderülhet számára, hogy az ő élete mégsem elcseszett, sajnálatra méltó bohózat, mivel az ő - nehéznek érzett - hétköznapi "gondjai" eltörpülnek mások egész élete mellett.

Más: szintén igazad van abban, hogy a nyomor bemutatása olyan gumicsont, melynek rágásával be lehet futni filmes és egyéb körökben. Ez azonban erre a filmre, meg úgy általában a Krasznahorkai-Tarr párosra nem igaz. Magam is elítélem a nagyvárosi - jellemzően drogos - nyomorka bemutatását, melytől a 90-00-es években úgy gőzölögtek a mozik, mint az olcsó és rossz utánzatkávétól a kávéháznak hazudott füstös kiskocsmák. Mert ha igazi nyomorról van szó, az ilyen. Itt nincs döntés, nincs választás. Lassan kóborló tehenek vannak, novemberi táj. Nincs hova menekülni. Egy drogos a saját döntésének köszönheti "nyomorát". A belvárosi, "szociálisan érzékeny" értelmiség drognyomor felfogása nem tud meghatni. Hja és még valami: az első tűhöz, vagy szippantáshoz pénz kell. Vagyis volt honnét leszakadni. Ez pedig megint csak kihangsúlyozza az egyén balfaszságát, gyengeségét, ostobaságát.

Ez viszont egészen más.

Mondjuk nehéz végigülni, ez kétségtelen tény...:)

Donna (Cara)mba 2010.06.07. 12:34:00

@pimpalini: Ha már ketten Szorokinnal így nekigyűrköztetek, ki is fogtok mozdítani bizonyos "bornírtságból" a végén;-D

Remélem, azért a film vagy könyv kárpótol a nehéz percekért. Minden "igaz" művészet-evő vagyok, és akkor a hosszú se hosszú és unalmas. Csak ne öncélú legyen, hanem legyen tartalma, mondanivalója.

Ha ez megvan, nálam nyert ügye van minden művészi bemutatásnak. De az emberi nyomorúság önmagáért való mutogatását, anélkül, hogy mint te írod, valamit ne nyújtson, mondjuk annyit, hogy a saját életedet másnak lásd - ami bizony nem is kevés mondanivaló - akkor annak a filmnek, könyvnek az én értékvilágomban helye van.

Úgy tűnik, ilyen lehet ez a könyv is. Rilkét már megvettem, következet Krasznahorkai. A fiam polcán pedig megvan Barabási Behálózva:)

Akkor momentán nem is állok rosszul olvasnivaló dolgában:)

pimpalini 2010.06.08. 17:06:46

@Donna (Cara)mba:

:D Igen, csak az a baj, hogy az olvasnivalók/nézni valók - nálam legalábbis - gyűlnek, aztán meg nem győzi az ember behozni a lemaradást...:)
süti beállítások módosítása