HTML

offolós

szabad a tánc, szabad az off ______________________ ▄█▒▓▲▼▒▼▲▓▒▓█▄▄█▒▓▲▼ ▒▼▲▓▒▓█▄██

Friss topikok

  • szorokin: Szépen lassan mindenünk leépül. Nemsokára elmúlik a nyár. Minket egytől-egyig felzabál az élet. Ez... (2015.06.28. 20:49) napba nézek és fázik a szemem
  • Gazz: A szerzőnek: www.youtube.com/watch?v=b_K9-lRedvE (2014.02.27. 10:06) whistling in the dark
  • Gerilgfx: pimpalininak címeztem ,,hova?'' az életébe ^^ (2012.05.25. 15:57) Miért marad sok nő szingli?
  • szorokin: It began when they come took me from my home And put me in Dead Row, Of which I am nearly wholly i... (2012.03.13. 14:42) and i not afraid to die

Címkék

2010 (3) 2011 (3) abszurd (7) adatbiztonság (3) afrika (1) animáció (17) attitűd hozzáállás (2) bácsi (1) balázs só (1) bank és pénzvilág (2) bármi (4) best of (6) blake (3) bmw isetta (1) bolondság (1) cenzúra (3) chuck norris (1) cica (1) cigány (1) cigányhimnusz (1) cinizmus (1) csak (1) csillagok (1) d&b dnb (1) dal (85) dalszöveg (48) demagógia (1) divat (1) doku dokumentumfilm (4) donnaság (2) doomsday machine (1) égbolt (1) egészségügy (2) éhbér (1) élet (32) életkedv (3) életút (1) életút sors (16) élet értelme (2) előzetes (2) élő live (5) erotika (3) év zenéje (2) feldolgozat (2) fény (1) fénykép (7) férfi vs nő (4) fesztivál (1) film (18) filmesoffos (3) filmzene (1) foci vb 2010 (1) gitár (7) globalizáció (1) háború (6) halál (23) halál pusztulás (1) hangos könyv (2) harc (4) harvey polly jean pj (9) hatalom (1) hatalom leghatalmasabbak (1) hidegháború (1) himnusz (1) hippi hippie (4) horror (1) humor (10) idiot kretén (22) igazság (8) információs szabadság hozzáférés megosztás (3) interjú (vagy csak egy részlete) (2) internet világháló (5) ipari katasztrófa (2) károsulat kertészet (11) kávéskanna (1) képregény comics (1) kép képek (8) kizsákmányolás (2) komolyzene (1) koncert (2) környezet természet (3) krasznahorkai (1) kritika (1) küzdelem (3) lábas (4) lehetőségek (3) lélek (2) lényeg (1) létezés (2) liberalizmus (1) macska (1) magyarország (15) magyar lélek (1) mese (2) minimál (3) monty python (1) moszkva tér (1) német (1) neoliberalizmus neokonzervativizmus (1) nép népies fűszerezésű (3) nick cave (1) nirvana (5) nőideál (1) nyomor (1) off offos (11) öngyilkosság (1) orbanisztán (1) örök élet (3) orosz lélek (1) örvénylő (1) otthon lenni a világban (1) pályák orbitok (1) piaf (1) pimpalini (3) politika (7) portishead (6) privacy magánszféra védelme (3) profit (2) programozó (1) psy aka psychedelica (2) quimby (6) régi zene (7) rezsó (4) sanzon (1) sátántangó (1) social enginiering (1) sorozat (1) sorozatgyilkos (1) sors (4) sport (2) stop motion (1) szabadság (3) szaremberek (1) széll kálmán (1) személyre szabás (1) szépség (1) szép nők (3) szerelem (4) szerzői jog (1) szex (2) szittya ősmagyar (1) szorokinság (32) szűrés (2) tarr béla (2) tények adatok (8) time-lapse (1) többkomment (1) török (1) tragédia (1) tv tévé (5) vége the end (2) vélemény (5) vers (14) vhk grandpierre vágtázó (2) videó (61) világ (30) világvége (5) visszaélés lehetősége vagy visszaélés (5) vörösiszap (1) vuvuzela (10) vuvu zulu (1) wc (1) western (2) wikileaks (3) wtc (1) zaj (5) zene (69) zenekar (1) zenésoffos (3) Címkefelhő

Sag mir wo die Blumen sind

2010.05.31. 16:32 Donna (Cara)mba

Ha már megvan ángliusul, legyen meg teutonul is...Rendben, Szorokin?

20 komment

Címkék: zene dal háború régi zene

A bejegyzés trackback címe:

https://offos.blog.hu/api/trackback/id/tr992045152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pimpalini 2010.05.31. 18:01:36

A teuton a lelkemnek valahogy mindig is szimpatikusabb volt mint az ánglis...:)

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 20:25:31

@pimpalini: Én mindkettőt szeretem. De ez a teuton az eredeti valóban:)
Nekem nagyon tetszettek azok a képek, amelyek a Szorokin-féle angol verzióban voltak, ez viszont keményebb.

Nem lett volna szabad a németeket az első világháborúban a békekötéskor annyira büntetni, akkor lehet, elkerülhető lett volna ez az értelmetlen második világháború, ami aztán tényleg majdnem az egész glóbuszra kiterjedt. Mi meg odaragadtunk a vesztes hatalomhoz, mint mindig. Nálunk ez úgy látszik valami diplomáciai tradíció:(

Mintha most is ugyanazt tennénk. Akkor még mondhattuk, belecsalogattak a revízióval, bár értelmes szellemi emberek tudták, nem szabad hinni, bízni. A diplomácia nem hittudomány. Hiszen például Erdélyt odaígérték a németek a magyaroknak is és a románoknak is, pedig ugyanabban a katonai szövetségben voltunk. Ez nem tűnt fel senkinek?
Na, ez már nagyon-nagyon múlt. De okulni mindig lehet.
A mának is szólna ez a diplomáciai üzenet...már ha értenék vagy akarnák érteni, akik mívelik a hazudozás, képmutatás eme nemes válfaját.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.05.31. 20:36:38

@Donna (Cara)mba:

nem. :))
itt a német fordított.
[ pedig ott be is linkeltem a wikis oldalt ]

"Marlene Dietrich performed this song in English, French and German. The song was first performed in French (as "Qui peut dire où vont les fleurs?") by Marlene in 1962 at a UNICEF concert. She also recorded the song in English and in German, the latter titled "Sag' mir, wo die Blumen sind", with lyrics translated by Max Colpet. She performed the German version on a tour of Israel, where she was warmly received; she was the first person to break the taboo of using German publicly in Israel since WWII."

"with lyrics translated by Max Colpet"

en.wikipedia.org/wiki/Where_Have_All_the_Flowers_Gone%3F

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 20:46:41

@szorokin: Meggyőztél. Nem jól emlékeztem. A tetejében a francia verzió létezéséről nem is tudtam:( Ezt biza szégyellem erőst.

pimpalini 2010.05.31. 21:11:12

@Donna (Cara)mba:

Persze. A mohó angolszász és vérben forgó francia politikushiénák lelkén szárad 50 millió ember halála, Európa nagyságának vége, a hatalmi erőviszonyok végleges eltolódása.
No nekünk pedig nem nagyon volt lehetőségünk. Kétségkívül lehetett volna kétkulacsos politikát is folytatni, de áldozatokkal járt volna.
Túl közel voltunka németekhez, elszigeteltek voltunk, csak ott várhattunk bármilyen szintű jogorvoslatot. Ráadásul annyira ment nekik a szekér, hogy ez +1 érvként esett a mérleg jobbik felébe. Aztán meg már nem volt visszaút, vagyis rókázni lehetett volna, de azt meg a magyar okosok valahogy sosem vállalták be... a szemétkedés szláv tudomány...:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.05.31. 21:28:31

@Donna (Cara)mba:

nekem könnyű vót (csak puskáztam).
nem vót mire emlékeznem..
csak simán megnéztem a wikin
h mi van.. :)

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 21:41:43

@pimpalini: Ja, egyetértek. De hogy az általad használt szemléletes szót használjam, a rókázást bizony muszáj lesz nekünk is megtanulni, ha össznépileg túl akarunk élni:(
Sokat írok a románokról, mert én 20 éves koromig ott éltem, de ettől a monomániától függetlenül, azért lásd be: ámulásra késztető teljesítmény volt a részükről, hogy 44 késő nyarán (aug. 23-án), amikor a meccs már le volt játszva, még egy-két perces hosszabbítás maradt csupán, átálltak a győzőkhöz, és megnyertek egy komplett országot (hiszen régen fejedelemség volt Erdély), 103 ezer négyzetkilométert: Erdélyt Partiummal.
Nem kellett ehhez nekik se hőstett, se elesett katonák százezer számra, se puska, se semmi: csak ahogy te írod: a rókázás tudománya.
A népek életében pedig a túlélés nagy tét.
Amúgy nem volt könnyű az akkori magyar helyzet, belátom. De mégis szeretem gondolni azt, hogy kevesebb veszteséggel is megúszhattuk volna.
Mára úgyis mi lettünk a legnácibb náci ország kerek e földön. Nem vetted észre? Lassan már úgy néz ki, hogy mi robbantottuk ki a második világháborút!

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 21:42:35

@szorokin: Majd megnézem én is a wikin, mert a francia verzióra kíváncsi vagyok!

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 21:43:38

@pimpalini: És ne felejtsd az amcsikat se! Alig várták, hogy beléphessenek a mészárlásba, persze békegalambként.

pimpalini 2010.05.31. 21:51:43

@Donna (Cara)mba:

Az utolsó bekezdéssel nem tudom pontosan mire gondolsz. Mert az egy dolog, hogy mai libsipesti értelmiség, s szócsövei, megmondóemberei ezt akarják/akarták elhitetni velünk - mert ugye aki bűnös nép tagja az lehajtott fejjel jár, s könnyebb irányítani - de külföldről még nem hallottam vissza. Ellenségeink - felvidéki agyatlanok, szerb szoporcok, szőröstalpúak) nem számítanak.:)

Nyilván. Az úriemberpolitizálás az angolszász hegemónia világában már halódott, nemhogy a 20. századra. Nálunk ez a történelmi hagyományok miatt öröklődött tovább, s maradt meg egészen a 20. század közepéig. Egyedi helyzet, de ez valahol jellemző ránk. Mi ugyanis sok szempontból megelőztük a Nyugatot, pl. vallásszabadság hirdetése terén is (16. sz. tordai szerződés), de egyedi mivoltunk - nincs a környéken rokon szövetséges - valamint helyzeti hátrányunk (mely sokszor előny, de politikai szempőontból inkább hátrány volt) megpecsételte sorsunk.
S akkor még nem beszéltem a széthúzásról, a tipikusan magyaros viselkedésről, mely lényegében egy zátonyok között evickélő hajón rángatta össze-vissza a kormányt.

De mindez nem számít. A történelmet nem változtathatjuk meg. Ám tanulni lehet belőle. Szemléletmódot váltani. S építeni. Mert nem lehet örökké visszafelé nézni, nem lehet állandóan önsajnálkozni, s nem lehet önostorozni sem. Nem vagyunk bűnös nép. Attól még, hogy a végsőkig kitartottunk a szövetségesünk mellett, nem lettünk bűnösök. Az a bűnös, aki megél abból, hogy ezt elhitesse velünk.:)

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 21:56:37

@pimpalini: Nem tom. De úgyse bírtak volna a fenekükön maradni, az biztos.
Szép hírnevet sikerült maguknak kivívni. Ha jársz egyszer Németországnak azon a vidékén, amelyhez közel esik Drezda, ki ne hagyd. Lefagy az ember szó szerint. Úgy hagytak mindent abban a valaha ékszer városban, mint ahogyan maradt a szőnyegbombázás után.
Hiroshima és Nagasaki is szép haditett volt, dicső és nagy bátorság kellett hozzá.
Akár a himnuszukba is belevehetnék az amcsik ezt a nagy hőstettet.

pimpalini 2010.05.31. 22:09:19

@Donna (Cara)mba:

Amúgy az úgynevezett győztes hatalmakat, a demokrácia és emberi jogok bajnokait ekézem vagy 15 éve folyamatosan, főleg azoknak akik fehéren meg feketén szeretnék látni a világot...:) Akik benyelik a süket dumát. Drezda? No igen. Brit vérbosszú, amerikai villámokkal...:) Döbbenetes. Persze ezért senki sem ítéltetett el Nürnbergben...:) Dehát még csak annyit, hogy Churchill hagymázas álmaiban kiszámolta anno, hogyha ideggázzal bombázzák a német városokat, akkor a termelésen keresztül - pontosabban a munkaerő megsemmisítésével a termeléskiesésen - megrövidíthető a háború, s csökkenthetők a veszteségek. Valamelyik bizalmi embere napokon keresztül azon izzadt, hogy lebeszélje erről. Sikerrel...
Ennyit az angolszász humánumról, s most marhára demagóg voltam, de piszok jól esett...:)
Különben Drezdában jártak a nagyszüleim, s említették, hogy szép, szóval valamit helyreállítottak, vagy mégsem mindent?
Ettől még brutális lehet az a környék, melyet bártan lebombáztak 1000 méter magasból...

Szóval a múlt megítélése mindig is a győztes szájíze szerint történik. Ettől még a nácik csúnya csínytevéseket műveltek, csak hát ha az ellenfél annyira különb, akkor mit keres pl. Drezda szégyenfoltja a patyolattiszta nyakkendőn?
Vagy valójában a bosszú beletartozik egy demokrácia élharcos eszköztárába?:)
Más: az amerikai hadsereg kísérletei békeidőben a saját lakosságán? A brit atomkísérletek Ausztrália őslakosok lakta vidékein? Francia kínzókamrák 1944-ben, ahol elég volt csupán német katonának lenni?
De lehetne még sorolni...

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 22:47:29

@pimpalini: A sor hosszú.

Drezdáról még annyit: igen, mindent (mármint a történelmi belvárost) úgy hagytak, félbe, romokban, szétbombázva, hogy amíg csak még megmarad a tégla és a kő, látva látszódjék ez a szégyenfolt. A romokból lehet sejteni, hogy milyen káprázatos kis városka is lehetett. Talán a legszebb német város.

Na, ezért döbbenet Drezda és ezért becsülöm azt, aki nem engedte se lebuldózerolni, se helyreállítani az épületeket, mintha mi sem történt volna.

Drezda egy beszédes memento. Maradjon is az, ahogy Pompeji.

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 22:52:52

@pimpalini: Éppen ezt akartam mondani, csak mellément:( Hogy mindenhol a "híres" szellemi elitünk úgy állít be, hogy már-már azt kellene hinni, tényleg mi robbantottuk ki a világháborút és mi igáztuk le egész Európát:)
Mert nekünk ilyen a megmondó elitünk. Akiket el kellene hajtani egy öntudatosabb néphez, ott megnézhetnék magukat, mire mennének ezzel az akarva ártó, bűnös nép imázs építéssel.

pimpalini 2010.05.31. 23:00:16

@Donna (Cara)mba:

Jaja. Első út az USA-ba mehetne, ott elővehetnék a "merjünk kicsik lenni", meg a "mi vagyunk a hibásak mindenért" szemléletet, továbbá azt is, hogy "mi szégyenkezünk azért mert megvertek minket"...:)

Röhej.

Ez egyike azon dolgoknak, amiért becsülöm az amcsikat. Nem köntörfalaznak. Arcuk van. Ott van nemzeti büszkeség.

pimpalini 2010.05.31. 23:02:51

@Donna (Cara)mba:

Amúgy a németek hogyan viszonyulnak hozzá? Még mindimg tetten érhető a szégyenárzet és a hallgatás?

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 23:12:14

@pimpalini: Igen. Pont úgy vannak kondicionálva, mint mi. És ebből még bajok lehetnek, mert a német nagy nép ma is, sokan vannak. És erős ország. A franciák és az olaszok mellett ők is erősek.
süti beállítások módosítása